Drużyna Siatkarska Mężczyzn
Data wydarzenia: 06.10.2020
Zajęcia dla | Termin | Miejsce | Instruktor | Cena |
---|---|---|---|---|
Drużyny GOKiS | Wtorki Czwartki |
Hala Sportowa w Celestynowie | Marcin Gut | 20 zł/msc |
WTORKI i CZWARTKI godz. 20.30-22.00
(2 x w tyg.)
Zarządzenie w sprawie udziału w treningach Drużyny GOKiS Celestynów
Firma DIGIFLEX wspiera siatkarzy GOKiS Celestynów!
Miło nam poinformować, iż firma Digiflex Group s.c. zasponsorowała drużynę siatkarską mężczyzn GOKiS Celestynów w formie zakupu kompletów strojów meczowych. Digflex dołącza jako kolejna firma, która wspiera sekcje siatkarskie Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu w Celestynowie. We wtorek 21 września na Hali Sportowej w Celestynowie odbyło się oficjalne przekazanie strojów, na którym pojawili się właściciele firmy DigiFlex Group s.c. Pani Joanna Sychowicz i Pan Piotr Kolera, Dyrektor GOKiS Celestynów Pani Joanna Mokrzycka oraz Zastępca Wójta Gminy Celestynów Pan Piotr Rosłoniec.
Program zajęć – piłka siatkowa
Ogólna koncepcja programu.
- Programem objęci są chłopcy od 15 roku życia.
- Liczebność sekcji wynosi około 15 chłopców.
- Planowana struktura godzinowa to (2 jednostki lekcyjne raz w tygodniu, plus sparringi, turnieje, zawody).
- Zaszczepienie w młodzieży chęci do uprawiania sportu.
- Ukierunkowanie zainteresowań do dalszej edukacji.
- Zaszczepienie u młodzieży nawyku zdrowego trybu życia.
Cele ogólne kształcenia i wychowania.
- Wszechstronny rozwój sprawności ruchowej z uwzględnieniem kształtowania cech motorycznych: szybkości, zwinności, siły, wytrzymałości.
- Kształtowanie prawidłowej postawy ciała.
- Nauka i doskonalenie elementów techniki i taktyki.
- Kontrola sprawności ogólnej i specjalnej.
- Przygotowanie organizmu do wysiłku przez ćwiczenia ogólnorozwojowe.
- Przygotowanie do samodzielnego organizowania i sędziowania gry.
- Opanowanie i przestrzeganie podstawowych przepisów BHP w czasie organizacji i realizacji zajęć sportowych.
- Przygotowanie do udziału w zawodach sportowych.
Cele szczegółowe.
- Kształtowanie sprawności morfo – funkcjonalnej:
- inspirowanie ucznia do dokonywania samokontroli i samooceny rozwoju fizycznego,
- obserwacja zmiany pracy układu oddechowego pod wpływem aktywności ruchowej,
- kształtowanie umiejętności stosowania odpowiednich form ruchu dla wspomagania funkcjonowania układu oddechowego i ruchowego,
- wdrażanie do prawidłowego dozowania wysiłku,
- obserwacja układu krążenia (pomiar tętna przed i po wysiłku),
- hartowanie organizmu (zima, lato),
- określenie prawidłowej postawy ciała prostymi sposobami (samokontrola i samoocena).
- Kształtowanie sprawności kondycyjnej i koordynacyjnej:
- utrwalanie pojęć: szybkość, skoczność (moc), wytrzymałość, siła,
- opanowanie umiejętności dokonywania samokontroli (pomiaru) szybkości, skoczności (mocy), wytrzymałości,
- kształtowanie umiejętności samodzielnego doboru ćwiczeń do doskonalenia szybkości i skoczności,
- ukazywanie wartości różnych form ruchu dla kształtowania sprawności ze szczególnym uwzględnieniem gier zespołowych,
- wykorzystywanie warunków terenowych dla kształtowania sprawności motorycznej,
- współudział i uczestnictwo uczniów w realizacji prób testu sprawności fizycznej,
- określenie poziomu i postępu sprawności fizycznej indywidualnej i grupy,
- wzajemna kontrola współdziałania w małej grupie w doskonaleniu sprawności fizycznej.
- Kształtowanie umiejętności:
- kształtowanie umiejętności ruchowych indywidualnych i zespołowych,
- stosowanie poprawnej terminologii poznanych ćwiczeń i sytuacji,
- wdrażanie do rzetelnej realizacji zadań i samokontroli; poprawności wykonywania wybranych ćwiczeń,
- opanowanie umiejętności samodzielnego wykonywania ćwiczeń kształtujących mięśnie nóg, rąk i tułowia (przygotowujących – rozgrzewka i niezbędnych w czasie gry),
- stosowanie samokontroli i samooceny,
- wykonywanie czynności wdrażających do samodoskonalenia,
- wykorzystanie wybranych, opanowanych umiejętności ruchowych do organizacji czasu wolnego,
- wykorzystanie umiejętności z gier sportowych zimą i latem (plażowa piłka siatkowa).
- Przekaz wiadomości:
- zapoznanie z przepisami bezpieczeństwa na zajęciach,
- zapoznanie z regułami gier sportowych, zajęć terenowych, oraz przepisami zawodów sportowych,
- higiena osobista po zajęciach,
- wdrażanie do samodyscypliny,
- organizowanie zawodów szkolnych z uwzględnieniem warunków bezpieczeństwa,
- zapoznanie z przepisami i zasadami sędziowania (tradycyjna i plażowa piłka siatkowa),
- zapoznanie z sygnalizacją sędziowską,
- kształtowanie umiejętności asekuracji oraz odpowiedzialności za własne zdrowie,
- organizowanie grupy do zajęć pod kątem wyrównania sprawności i umiejętności.
- Działania wychowawcze:
- postępowanie indywidualne i zespołowe,
- kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie,
- kształtowanie umiejętności współpracy z nauczycielem,
- kształtowanie pożądanych postaw wobec uczniów mniej sprawnych,
- współpraca uczniów z nauczycielami w organizacji zawodów sportowych i imprez,
- dokonywanie wzajemnej kontroli i oceny zachowań,
- kultura uczestnictwa w różnych formach aktywności ruchowej,
- kształtowanie pożądanych postaw zawodnika i kibica sportowego,
- tworzenie korzystnych postaw, zaangażowanie do kulturalnego dopingu własnego zespołu, rywalizacja sportowa, stosowanie zasad „fair – play”.
Szczegółowe treści kształcenia.
- Przygotowanie fizyczne.
- a) kształtowanie wytrzymałości:
- kształtowanie wytrzymałości przez stosowanie ćwiczeń specjalistycznych
- b) kształtowanie szybkości:
- starty i przebieżki z różnych pozycji wyjściowych (leżenia, siadu, klęku)
- poruszanie się po boisku ze zmianą kierunku
- c) kształtowanie siły:
- z przysiadu przy drabinkach, wyprost nóg z partnerem na barkach
- rzuty oburącz piłką lekarską
- przeskoki obunóż nad ławeczką
- zeskoki na materac z różnych wysokości
- Technika .
- a) zabawy oswajające z piłką,
- zabawy rzutne.
- zabawy skoczne,
- gry i zabawy szybkościowo – zwinnościowe,
- b) postawa siatkarska,
- pokaz i objaśnienie prawidłowej postawy: niskiej, wysokiej,
- pokaz i objaśnienie sposobów poruszania się po boisku,
- gry i zabawy doskonalące,
- c) odbicia piłki sposobem oburącz górnym,
- układanie dłoni na piłce,
- szybkie odbicia piłki od podłoża, ściany,
- podrzuty i chwyty piłki,
- rzuty i odbicia piłki po koźle, od ściany,
- odbicia piłki w klęku, leżeniu, w siadzie skrzyżnym,
- odbicia piłki nad sobą i do partnera,
- odbicia piłki w parach, czwórkach, trójkach w miejscu i w ruchu,
- odbicia piłki w grach i zabawach ruchowych,
- d) odbicia piłki sposobem oburącz dolnym,
- toczenie piłki w parach,
- odbicia piłki sposobem oburącz dolnym w siadzie, w klęku,
- odbicia piłki w grach i zabawach,
- gry i zabawy doskonalące odbicia górne i dolne.
- e) zagrywka,
- dolna
- tenisowa (w miejscu i w wyskoku)
- prawidłowa pozycja ciała
- ustawienie i ruch ręki
- ćwiczenia przy ścianie
- ćwiczenia w parach
- celność zagrywki,
- f) zbicie piłki,
- zbicie bez piłki, rozbieg
- wyskok (praca rąk i całego ciała)
- zbicie piłki z własnego podrzutu,
- zbicie dynamiczne
- plasowanie
- kiwnięcie
- zbicie po bloku
- atak kierowany
- g) blok,
- skoki z przekładaniem dłoni za siatkę,
- skoki do bloku w parach,
- blokowanie podrzucanych piłek.
- Taktyka zespołowa.
- a) systemy asekuracji bloku,
- b) warianty ustawień zespołu,
- c) system „czwartego” w ataku,
Procedury osiągania celów.
- a) zasady nauczania
- aktywności
- poglądowości,
- stopniowania trudności,
- systematyczności,
- utrwalania,
- przystępności i indywidualnych zadań.
- b) metody nauczania
- analityczna,
- syntetyczna,
- kompleksowa.
- c) metody przekazywania wiadomości
- pokaz,
- opowiadanie,
- dyskusja,
- pogadanka.
- d) formy prowadzenia zajęć
- ścisła,
- fragmentów gry,
- gra uproszczona,
- szkolna,
- właściwa.
- e) środki niezbędne do realizacji:
- baza (sala gimnastyczna i jej wyposażenie, teren wokół szkoły, sprzęt sportowy),
- kasety, plansze, literatura.
Osiągnięcia ucznia po zrealizowaniu programu.
- Opanować umiejętność samokontroli i samooceny własnego rozwoju somatycznego tj. wysokość i ciężar ciała),
- Znać i umieć stosować zasady hartowania organizmu,
- Opanować umiejętność samokontroli i samooceny sprawności kondycyjno – koordynacyjnej z wykorzystaniem dowolnego testu lub próby,
- Opanować podstawowe umiejętności techniczne i taktyczne oraz poznać przepisy gry i zasady sędziowania,
- Opanować obowiązującą sygnalizację sędziowską,
- Znać historię i znaczenie sportu (szczególnie osiągnięcia piłki siatkowej),
- Opanować podstawowe sposoby udzielania pierwszej pomocy,
- Przestrzegać zasad higieny i wypoczynku,
- Umieć prawidłowo stosować asekuracje przy trudniejszych zadaniach ruchowych,
- Umieć prowadzić rozgrzewkę przed zajęciami z zachowaniem podstawowych zasad: wszechstronności, natężenia wysiłku, zmienności pracy mięśniowej,
- Umieć panować nad sposobami przejawiania własnych uczuć i zachowań w sytuacjach zwycięstwa i porażki, przestrzegać zasady „fair – play „,
- Umieć podporządkować się regułom pracy zespołowej, powstrzymywać się od zachowań, które naruszają zdrowie własne i cudze,
- Umieć pełnić role inicjatora, organizatora, uczestnika, kibica i sędziego gier,
- Umieć kontrolować i oceniać własne osiągnięcia,
- Zdawać sobie sprawę ze szkodliwości wszelkich uzależnień i niewłaściwych przyzwyczajeń.