Koszykówka
Data wydarzenia: 07.10.2020
Zajęcia dla | Termin | Miejsce | Instruktor | Cena |
---|---|---|---|---|
Dzieci | Środy | Hala Sportowa w Celestynowie | Marcin Gut | bezpłatne |
godz. 16.45-17.45 klasy IV-VIII
Program zajęć
CELE OGÓLNE:
– propagowanie koszykówki wśród młodzieży
– dbanie o prawidłowy rozwój młodzieży i utrzymanie jej dobrej sprawności fizycznej
– wdrażanie młodzieży do aktywnego i zdrowego stylu życia
– zachęcanie młodzieży do spędzania czasu wolnego na zajęciach sportowych
– propagowanie idei fair-play w życiu sportowym i pozasportowym
– integracja środowiskowa
– nauka podejmowania decyzji
W wyniku realizacji treści poznawczych i kształcących uczestnik powinien:
1) zdobyć wiadomości dotyczące:
- organizowania zawodów, terminologii sędziowskiej, protokołowania zawodów
- podstawowych zasad atakowania i obrony
- gry 1 x 1
- zasad wykonywania zasłon, gier dwójkowych
- zasad rozgrywania przewag 2:1, 3:2
- zasad zbiórki piłki z tablicy i podania do szybkiego ataku
- kozłowania w postawie wysokiej i niskiej oraz w styczności z obrońcą
- rzutu w wyskoku i z biegu
2) opanować i doskonalić umiejętności i postawy w zakresie:
- efektywnego współdziałania w zespole
- planowania i organizowania czasu wolnego dla podnoszenia sprawności fizycznej
- analizowania własnych błędów i błędów partnera
- zdrowej rywalizacji
- samokontroli
- techniki gry
- taktyki gry
PLANOWANE FORMY REALIZACJI: indywidualna i zespołowa
PLANOWANE METODY PROWADZENIA ZAJĘĆ:
- pokaz i objaśnianie ruchu i sytuacji (metoda kompleksowa)
- nauczanie gry we fragmentach
- gra właściwa
- pogadanka
- objaśnianie
Zadania szczegółowe:
Rodzaj zadania | Planowane treści | Umiejętności – ćwiczenia |
Nauka i doskonalenie techniki gry |
– nauka i doskonalenie indywidualnego poruszania się zawodnika w ataku i obronie – nauka i doskonalenie podań i chwytów w miejscu i biegu – nauka i doskonalenie kozłowania piłki ze zmianą tempa i kierunku biegu, ze zmianą ręki kozłującej oraz w styczności z przeciwnikiem – nauka i doskonalenie zatrzymań, piwotów z piłką i bez piłki – nauka i doskonalenie rzutu z biegu po podaniu i kozłowaniu – nauka i doskonalenie rzutów w wyskoku po kozłowaniu – nauka i doskonalenie rzutu z półdystansu oraz za trzy punkty – nauka i doskonalenie zasłon oraz zwodów z piłką i bez piłki – nauka i doskonalenie zbiórki piłki z tablicy i podań do szybkiego ataku
|
– podania w dwójkach, trójkach, w miejscu i biegu – walka kogutów – zabawa „trafianie w kolano” – praca nóg w obronie po liniach boiska do siatkówki – skiping – sprinty, starty, zatrzymania – krzyżówka zakończona rzutem na kosz – rzuty w dwójkach z półdystansu – kozłowania slalomem, ze zmiana ręki kozłującej przez obrót – kozłowanie w styczności z obrońcą – gra 1 x 1 – zbiórka piłki z tablicy bronionej i podanie do szybkiego ataku w dwójkach – zbiórka piłki z tablicy atakowanej i dobitka – zasłony wykonywane do zawodnika z piłka i bez piłki |
Nauka i doskonalenie umiejętności taktycznych |
– gry dwójkowe i trójkowe we fragmentach gry – gra 1 x 1 – obrona indywidualna każdy swego – obrona strefowa 2:3 – pierwsze podanie do rozgrywającego po zbiórce piłki w obronie – rozgrywanie przewag 2:1, 3:2 – atak pozycyjny na obronę każdy swego i strefową – gra właściwa |
– gry dwójkowe i trójkowe na całym boisku oraz na jeden kosz – gra 1 x 1 na całym boisku i w ograniczonym polu – obrona strefą w formie ścisłej we fragmentach gry i w grze właściwej – podanie do rozgrywającego we fragmentach gry oraz w formie ścisłej – rozgrywanie przewag we fragmentach gry – atak pozycyjny w formie ścisłej i grze właściwej |